Turistid Roomas

Enne Eestisse lendamist oli meil pikk vahepeatus Roomas ja kuna meist kumbki polnud varem Roomat avastamas käinud, siis otsustasime kiirelt tähtsamad turismimagnetid oma silmaga üle vaadata :)

Fiumincino lennujaamast sõitsime kõige pealt rongiga Rooma, kust võtsime metroo, mis viis meid Piazza del Popolo juurde. Sealt algavad kolm tänavat, mis on täis erinevaid poekesi ja kohvikuid. Jõudsime hispaania treppide juurde, kust ronisime ülesse Trinita dei Monti kiriku juurde. Natukene vaadet nautinud, hakkasime kõmpima Rooma ühe tähtsaima vaatamisväärsuse ehk Fontana di Trevi purskkaevu juurde. Olen seda kümneid kordi erinevatelt piltidelt näinud, aga see on ikka palju-palju suurem kui ma ette kujutasin. Kuna rahvast ei olnud üleliia palju, siis saime päris palju lahedaid pilte ja lasime ühel mesijutuga mehel meist polaroidi pildi ka teha. Nagu kord ja kohus, siis viskasime Albertiga kaks münti purskkaevu - üks, et leida tõeline armastus ja teine, et olla kindlad, et me tuleme Rooma tagasi :) Sealt panime edasi Pantheoni poole, mis on Rooma ajal ehitatud, kuid siiani väga hästi säilinud tempel. Sinna on maetud kaks Itaalia kuningat ning mitmed tuntud kunstitegelased (nt Raphael). Kuna meil sisse polnud aega minna, siis tegime paar pilti ja suundusime seal lähedal asuvale Piazza Navonale, mis on põhimõtteliselt siuke ovaalne plats, mis on ehitatud kunagise staadioni (Stadio di Domiziano) kohale, mida kasutati erinevate võistluste tarbeks. Platsi keskel on obelisk koos Nelja Jõe purskkaevuga, lisaks on mõlemas platsi otsas veel üks purskkaev. Meie eelviimaseks sihtpunktiks oli Piazza Venezia ja kohe sealsamas asuv Altare della Patria (Isamaa altar, ka Vittoriano)  ehk hiiglasuur marmorist temple Itaalia esimese kuninga ja I maailmasõjas hukkunud sõdurite mälestuseks. Templis sees on erinevad muuseumid ning ülesse ronides avaneb lummav vaade antiikse Rooma varemetele. Vittoriano on muljetavaldav, aga sealt avanev vaade oli vast mu terve tripi lemmikosa - nii palju erinevaid varemeid ja sambaid, mul hakkas kohe pilt silme ees jooksma, et kuidas vanasti siin elu käis ja paratamatult tuli Game of Thronesi seriaal meelde. Kõik oli nii filmillik. Tegime väikse tiiru templis sees ja alla tulles olimegi juba keset Antiik-Roomat. Varemate vahel olid laudteed mille peal sai jalutada ja infotahvlid teksti ning pildiga, et milline see hoone või ehitis kunagi välja oli näinud ning mille tarbeks kasutatud. Sealsamas paistsid ka kolosseumi varemed, mida mitte külastades vast pole üldse mõtet Rooma tullagi. Kahjuks meil polnud enam aega, et järtsis seista ja sinna sisse minna, aga saime seda mitmest küljest uurida ja pildistada ning eks internetist lugesime palju infot juurde.

Kolosseumi juurest võtsime metroo ja sõitsime rongijaama juurde tagasi, kus tegime kiired lõunasöögi, võtsime pakihoiust oma kotid ja läksime bussi peale, mis viis meid Ciampino lennujaama ja sealt juba edasi Eestisse :)

(pildid on täpselt selles järjekorras nagu vaatamisväärsusi külastasime, v.a esimene pilt)