Kevad Prantsusmaal - Metz

Märtsi keskel saime vabaks ühe esmaspäeva, kus otsustasime minna meist ainult poole tunni kaugusel olevasse Metzi, mis on samuti tuntud oma hiigelsuure katedraali poolest. Seadsimegi sammud esimesena sinna, kus kirikuuurija Albert kohe julgelt aega võttis ja nautis kõike, mis katedraalil pakkuda oli. Pühakoda avastatud, jalutasime läbi linna Vabariigi väljakule, kus ma olen korra käinud jõuluturul (just Metzi jõuluturul proovisin esimest ja viimast korda konnajalgu). Kohe seal kõrval on Esplanade aed, kus kõik lilled juba õitsesid. Muidugi viis reisisell Albert mind kohtadesse, kus ma oma varasematel külastustel pole käinud - üks Euroopa vanimaid kivikirikuid ja kuberneride palee. Kummassegi sisse ei saanud minna, aga eks väljast uudistada natukene ikka sai. Edasi seadsime sammud Moselle'i jõe äärde, kus me pidime ka absoluutselt iga saarekese ja sillakese ära nägema. Leidsime mõned hästi armsad õitsvad puud, kus tegime korraliku photoshoodi. Veits jalutasime veel, kuni jõudsime välja kirikuni, mille nimi on Uus Tempel (esimesel pildil). See asub keset linna saare peal, kuhu viivad mitmed sillad. Kirikusse sisse ei saanud minna, aga selle taga oli väike aiake, kus sai istuda ja imetleda jõge ja linna. Kuna meil olid kõhud tühjaks läinud, siis jalutasime korra linna söögile järgi ja tulime sinna templi juurde tagasi lõunat sööma. Veits sadas vihma, aga kuna päike paistis samal ajal ja külm nagu ka ei olnud, siis me sellest vihmakesest ennast eriti häirida ei lasknud. Vaikselt jalutasime tagasi parklasse, et tagasi Nancysse sõita. Kuna endiselt kehtib siin öine liikumiskeeld (õhtul kuuest hommikul kuueni, alates aprillist õhtul kella seitsmeni), siis tuleb oma sõita ikkagi natukene planeerida, et enam-vähem õigeks ajaks oma kodus tagasi olla.

Metzist on samuti väike klipp Alberti videos: https://youtu.be/NmVDqNGbntM?t=501