Pariis!

Eelmine nädalavahetus oli meil mänguvaba, nii et võtsime ette reisi Pariisi. Thionville'st on sinna rongiga alla kahe tunni, nii et pakkisime oma seitse asja ja asusime laupäeva hommikul seitsmekesi teele - mina, Katriin, Eliise, Kristel, Maddie, Madison ja Madisoni peiks Dustin. Saabusime Gare de l'Esti, kust oli meil meie hotellini 15-20 minutit jalutada, mis asus kohe Republique platsi kõrval. Jätsime oma kotid sinna ja võtsime esimeseks sihtkohaks Eiffeli torni, sest seal kulub palju aega. Seisimegi kõigepealt turvakontrolli järjekorras ja siis sissepääsu järjekorras, kus meil vast päris tund aega ei läinud, aga kopp sai ette küll. Õnneks oli ilm soe ja päikseline. Kuna me oleme kõik ikkagi sportlased, siis läksime ülesse trepist, mitte liftiga. Ma kardan natuke kõrgust, nii et mulle tuli ikka korralik jänes püksi kuskil poolel maal, aga kui oled juba täitsa üleval, siis ei ole enam hullu. Rahvast oli muidugi megalt, mis väsitas väga. Tegime tiiru ära, mõned pildid ja tegelt tulimegi alla. Läksime kõrvalolevasse parki kohustuslikule photoshoodile. Neid pilte on mul vist sadu sellest tornist, nii et panen siia siis kah väikese valiku :D Kuna pool päevast oli juba läbi, siis otsisime ühe toreda restoran-kohviku, kus keha kinnitada. Ma muidu ei joo kohvi, aga sealt võetud külmast kaneelisest Frappest mõtlen siiani iga päev :D Lõunasöök söödud, jalutasime Seine'i jõe ääres - kunstimuuseum Musee d'Orsay, Air France'i muuseum, linnavalitsus, Louvre. Pika päeva lõpetasime Luksemburgi aias, kus nägime sügise tõelist ilu ja kiire kohustuslik tiir Champs-Elyseesil. Tugevamad ehk siis mina, Kristel ja Katriin käisid ikka öist Pariisi ka üle kaemas. Muuhulgas käisime läbi Bastille'i platsilt, mis on Prantsusmaa ajaloos tähtsa sümboli Bastille'i vangla asupaik. Nüüd asub seal mälestusmärk. Pühapäeva hommikut alustasime hommikusöögiga ühes toredas kohvikus. Valisime esimeseks sihtkohaks teise palju aega nõudva koha - Louvre'i kunstimuuseumi. Seal käisin ma ka kunagi 10 aastat tagasi, kui emme ühe klassiga Pariisi külastasime, aga üllatavalt palju oli meeles, et mis-kus asub. Mu lemmikud olid ikkagi maalid - mõnda võiks tõesti tund aega jõllitada, sest neid detaile, mida avastada, on niiipalju. Tõesti suur respekt kunstnike ees! Louvreist välja tulles ootasid meid klaasist püramiidid ja väike Triumfikaar, mis mulle vist meeldis isegi rohkem kui see õige suur Triumfikaar. Leidsime ühe lähedalasuva toreda kohviku ja kogusime energiat, sest üsna lühikese ajaga pidime veel jõudma mitu olulist asja läbi käia. Võtsime suuna Notre Dame'i ehk Pariisi Jumalaema kiriku poole. Seal olin ma ka käinud, nii et kiirelt sisse, mõned pildid, välja ja siis veel väljast mõned pildid. Oma kaks imelist päeva lõpetasime Sacre-Coueri katedraali juures, kus oli parasjagu veinifestival käimas. Kahju, et pidime rongile kiirustama - oleks nii tahtnud seal festivalil ringi vaadata, olgugi, et mulle ei maitse vein. Usakatele oli megaoluline Moulin Rouge ka ära näha, nii et teel metroosse sai see ka üle vaadatud. Hotelli, asjad kaasa ja rongile. Koju jõudes olin ma täiesti laip - siuke tunne oli, et ma vajaks vaba päeva oma kahest vabast päevast :D Super tihe ja tore reis oli, kõik olulised asjad said nähtud ja üles pildistatud! Kahjuks jäid Disneyland ja Versailles'i loss külastamata, nii et tuleb millalgi üks Pariisi tiir veel ette võtta, aga siis kahest päevast vast ei piisaks. Järgmine mäng on meil ülehomme, laupäeval, Lyoni lähedal Romansis. Seniks aga nautige neid pilte sellest imekaunist linnast! :)
 
    

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Comments